aidantaustaa -

Dag 6 – Renras eller blandras?

För mig är de självklara valet renras! För jag vill hållla på mkt me utställning osv.
sen så vet man säkrare vad man får för hund, en blandras vet man inte hur två helt olika raser blir när dom bara slås samman.
Sen är de ju lättare o välja en hund som passar en bäst, då vet man hur den tycker om och arbeta, hur den fungerar mentalt mm.
Finns även mer hjälp medel tex böcker osv...

Dock har vi världens finaste lilla dixie hemma som är en bladras, men jag skulle aldrig leta efter en!

Jag vill helst ha bort blandraserna, de är oftast dom som de blir kortslutning i huvet för o sen går de bara utför. Och så ser folk oftast inte skillnad mellan en resras eller en blandis. Och då lägger folk skiten på våra fina renrasiga hundar som ska förbjudas hit o dit. Statsa ist för o få bort blandraserna så ska ni se att dom "farliga" raserna försvinner..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0